Har du spørgsmål?

Vi hjælper gerne!!

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Alt OK!
Indtast venligst dit navn.
Alt OK!
Indtast venligst din e-mail.
Alt OK!
Alt OK!
Indtast venligst dit spørgsmål.

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger - Medarbejdere

Medarbejdere

GECKO Booking giver dig mulighed for at holde styr på dine medarbejdere og nemt få et overblik over eksempelvis deres arbejdstider, løn og belægningsprocent.

Du kan tilgå dine medarbejdere under 'Kasse' > 'Indstillinger' > 'Medarbejdere'. Her har du mulighed for at se en oversigt over de medarbejdere, der er oprettet i systemet, og samtidig oprette nye medarbejdere.



Nederst på siden har du mulighed for at tilføje en ny medarbejder. Indtast medarbejderens navn, og tryk herefter 'Tilføj medarbejder'. Medarbejderen er nu oprettet!

Øverst på siden kan du se en oversigt over alle oprettede medarbejdere. Du har her følgende muligheder:

  • Navn: Du kan her se medarbejderens navn. Ønskes dette ændret, skal det gøres under 'Rediger'.
  • Rediger: Du har her mulighed for at redigere medarbejderen (Se Ret medarbejder for mere information).
  • Arbejdstider: Du har her mulighed for at se og ændre medarbejderens arbejdstider (Se Arbejdstider for mere information).
  • Lønudtræk: Du har her mulighed for at se, hvor mange timer medarbejderen er berettiget til at modtage løn for (Se Lønudtræk for mere information).
  • Statistik: Du har her mulighed for at se statistik over medarbejderens belægningsprocent (Se Statistik for mere information).
  • Aktiv: Du har her mulighed for at bestemme, hvorvidt medarbejderen skal være aktiv. En nyoprettet medarbejder er automatisk aktiv.
  • Ekspedient: Du har her mulighed for at bestemme, om medarbejderen også er ekspedient og dermed også kan vælges som ekspedient i kassen. Med ekspedienter kan du holde styr på, hvem der har ekspedieret hvilke kunder, og ekspedientes navn vil ligeledes være angivet på kundens bon. Det er under kasseapparatets indstillinger muligt at bestemme, at ekspedient og/eller medarbejder skal være valgt, før en betaling kan gennemføres (Se Kasseapparat(er) for mere information).
  • Slet: Du har her mulighed for at slette medarbejderen. Hvis medarbejderen er tilknyttet en kalender, slettes kalenderen ikke automatisk, når medarbejderen slettes.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!

Når du opretter en ny medarbejder, oprettes denne medarbejder uden at være tilknyttet en kalender. Hvis du har en kalender, der repræsenterer denne medarbejder, anbefales det, at du kobler medarbejderen og kalenderen sammen.
Det er kun når dette sker, at eksempelvis belægningsprocent kan anvendes. 


En medarbejder og en kalender kobles sammen under pågældende kalenders indstillinger: 'Kalendere' > 'Kalenderoversigt' > 'Indstillinger' > 'Generelle indstillinger'. 

Du kan her vælge, hvilken medarbejder, der skal kobles sammen med den valgte kalender. Husk at trykke 'Opdater'! Herefter vil kasseapparatet automatisk genkende medarbejderen, når man går fra en booking i kalenderen til kassen.

Det er dog ikke nødvendigt, at alle medarbejdere skal være tilknyttet en kalender. Hvis du har medarbejdere, der ikke udfører ydelser for kunder og derfor ikke har en kalender, kan du oprette disse som medarbejdere under kassesystemets indstillinger uden at koble dem til en kalender. Du har under kassesystemets indstillinger mulighed for at oprette arbejdstider for disse medarbejdere, så du stadig kan bruge GECKO Booking til at holde styr på, hvor mange timer de skal have løn for. Statistik er dog kun relevant for de medarbejdere, der er koblet til en kalender.


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration

Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.

Alt OK!
Indtast venligst firmanavn.
Alt OK!
Indtast venligst dit telefonnummer.
Alt OK!
Indtast venligst dit navn.

Felter markeret med * er påkrævede