Ofte stillede spørgsmål
Hvordan opretter og anvender jeg kundemarkeringer?
Spørgsmål: Hvordan opretter og anvender jeg kundemarkeringer? |
Svar: Her kan du knytte bestemte kundemarkeringer til en kunde. Kundemarkeringer er en form for ekstra status du kan koble på kundeprofilen og dermed opdele dine kunder i forskellige logiske grupperinger. Du opretter dem på følgende måde: 1. Gå til 'Indstillinger' -> 'Kundemarkeringer'. 2. Her kan du oprette de markeringer du ønsker under 'Opret markering'. F.eks. 'Skriv til kunde i februar'. 3. Under 'Prioritet' kan du prioritere rækkefølgen af dine markeringer. De vil så ligge i denne rækkefølge, de steder i systemet, hvor markeringerne vises. 4. Dernæst kan du tildele et ikon til dine kundemarkeringer. Tryk på 'Ret' og opload ikonet. Hvis 'ikonet skal vises på kunden diverse steder i systemet' sæt da flueben i denne boks.
5. Når du har oprettet de ønskede kundemarkeringer, kan disse så benyttes forskellige steder i dit system i forbindelse med dine kunder. 6. Gå til 'Kunder' og vælg 'Vis bookinger' ud for en kundegruppe. Marker i 'Kun kunder med markering'. Du kan dermed vælge kun at se udtræk af bookinger på kunder med bestemte markeringer.
7. Du kan også benytte dig af markeringer under 'Marketing'. Her kan du selektere i hvilke kunder der får hvilke SMS'er, e-mails og marketing triggers ved at markere ud for 'Kundemarkeringer'.
8. Gå til 'Kunder' -> 'Indstillinger' -> 'Ret'. Under 'Masseret' kan du markere alle kunder i en kundegruppe med en eller flere bestemte markeringer.
|